Simulátor Elite Evolution FNPT II G1000. První a jediný v ČR!


Elite Evolution S812 FNPT II G1000 – to je název nejmodernějšího EASA certifikovaného leteckého simulátoru pro výcvik profesionálních i privátních pilotů a jediného simulátoru svého typu v České republice i celé Střední Evropě. Letecká škola BLUE SKY AVIATION představí toto špičkové výcvikové zařízení veřejnosti na začátku ledna 2018 v zázemí své školy na Letišti Kladno pouhých 15 minut autem z Prahy-Ruzyně.

Po testovacím provozu bude simulátor k dispozici pro výcvik nejen klientům BLUE SKY AVIATION, ale také partnerským leteckým školám a široké odborné veřejnosti.

Igor Šlajchrt, majitel BLUE SKY AVIATION:

„Rozhodli jsme se pro tuto nemalou investici, abychom mohli současné i budoucí generaci pilotů poskytnout absolutně tu nejlepší výcvikovou platformu pro simulaci náročných letových podmínek a situací jako je např. létání za zhoršeních meteorologických podmínek ve výcviku pro získání kvalifikace Létání podle přístrojů (Instrument Rating).
Výhodou certifikovaného leteckého simulátoru je kromě úspory nákladů při výcviku pilotů, především nácvik náročných situací v bezpečí, kdy je možné simulaci zastavit a vše pilotovi vysvětlit. Po výcviku procedur na simulátoru pokračuje pilot na identickém letadle Cessna C172S v reálném výcviku a díky tomu se pilot cítí v letadle komfortněji, a pokračuje rychleji ve výcviku. Dalším plusem tohoto certifikovaného simulátoru je možnost osvojit si nové technologie systému EFIS glasscockpit a PBN stále za přijatelnou cenu.“

Seznamte se s Elite Evolution FNPT II G1000

BLUE SKY AVIATION představuje svůj nový EASA certifikovaný profesionální letový simulátor pro výcvik kvalifikace IR /SE na technologii glasscockpit včetně reálné avioniky Garmin G1000 s SBAS modulem plně certifikovaného EASA, který vám umožní absolvovat výcvik dle nejnovějších postupů PBN a přiblížení postupem LPV. Avionika Garmin G1000 je doplněna integrovaným digitálním autopilotem Garmin GFC700 a zásuvkou 12V pro dobíjení iPadu. V simulátoru je zabudovaný fyzický modul avioniky Garmin G1000, který nabízí všechny možnosti jako v reálném letadle. Lze tedy trénovat jak klasickou IFR navigaci dle HSI, RMI a ADF/NDB tak i využít moderní technologii spojenou s GPS SBAS navigací dle Flight Directoru a využití autopilota.

Elektrický systém simulátoru je věrnou kopií reálného letadla, včetně veškerých záložních systémů. Obsahuje Avionics Bus 1 a Bus 2, Standby Battery, eletrický a manuální trim. Pro simulaci závad lze využít PFD (Primary flight display) a MFD (Multifunction display) a lze přejít do módu Reversionary backup. Tyto funkce lze využít při simulování velké škály poruch elektrické sítě, navigačních systémů, či pohonné jednotky a tím tak budoucího pilota připravit na krizové situace na zemi již v průběhu výcviku, neboť některé závady a jejich kombinace se v letadle simulovat nedají. I drobné detaily jako okruhové jističe jsou plně funkční a ovlivňují funkci celého simulátoru jako v reálném letadle. Samozřejmostí je pravidelně aktualizovaná navigační databáze.

 Cessna 172S ze Švýcarska

Od nastartování až po vypnutí, Elite Evolution FNPT II G1000 představuje naprosto věrnou repliku a simulaci letounu Cessna C172S s avionikou Garmin G1000. Správná ergonomie a identické rozmístění všech spínačů jako v reálném letadle dělají tento simulátor zcela nepokročilejší zařízení ve své třídě.

Simulátor obsahuje kabinu letounu, která reprezentuje letoun Cessna 172S a parabolické projekční plátno o výhledu 270 stupňů, které dodává věrný vjem při podmínkách letu v IMC. Dále obsahuje instruktorské stanoviště, kde instruktor může komplexně ovládat podmínky simulace pro studenta včetně počasí, letových procedur i abnormálních a nouzových postupů.

Simulátor nabízí mimořádně široké portfolio nastavení od počasí – oblačnost, srážky, dohlednost, námrazové podmínky, turbulence a vítr, přes všechny navigační postupy klasické IFR navigace, které zcela odpovídají reálným geografickým polohám. Přes již zmiňované instruktorské stanoviště, může instruktor všechny tyto parametry ovládat a tím pilotovi za letu simulovat různé mimořádné situace, které není možné či vhodné simulovat v letadle. Mezi toto patří simulace obrovské škály abnormálních, nouzových situací a simulací závad. Řízení simulátoru přes rozhraní beranů poskytuje zpětnou vazbu včetně sil v řízení závislých na dynamickém tlaku na letounu. Plátno o úhlu pohledu 270 stupnu umožňuje dokonalou imersi opravdového letu a tedy například při vlétnutí do IMC podmínek opravdu zažijete pocit velmi podobný jako při opravdovém letu.

Simulátor obsahuje i digitální integrovaný autopilot Garmin GFC700, který je nedílnou součástí avioniky a který se pilot v rámci výcviku naučí ovládat. Celoevropská databáze letišt obsahuje topografické a elevační rozhraní a některé letiště se mohou těšit věrnému 3D modelu.

Celý systém Elite C172 G1000 je plně integrovám od výrobce včetně splnění nejpřísnějších norem pro certifikaci EASA.Tento profesionální letecký simulátor byl vyroben renomovaným švýcarským výrobce Elite Simulation AG s dlouholetou tradicí.

Proč je dobré absolvovat výcvik IR na technologii EFIS?

Létání postupů IFR v kokpitu vybavených budíky a ručičkami má své určité kouzlo a dnes již i lehce nostalgii, ale přesto jakýkoliv pilot ucházející se o licenci IR ať již za účely privátní dopravy či míří k aerolinkám do obchodní letecké dopravy, by měl mít výcvik dle nejmodernějších standardů a přístupů k technologiím. Dnes již některé aerolinky vyžadují či preferují tzv. EFIS time z výcviku, tedy část výcviku absolvovanou na technologii glasscockpit z důvodu, že dnes již všechny dopravní letadla jsou vybavena EFIS technologií a tedy pro studenta je na následném typovém výcviku mnohem jednoduší se s technologií naučit. Následně student přechází na pokročilejší technologii EFIS v dopravním letounu, ve kterém se již zcela přirozeně orientuje, protože je na ní zvyklý od začátku výcviku včetně letových procedůr IFR.

Využití simulátoru pro veřejnost

Elite Evolution S812 FNPT II G1000 lze využít pro výcvik pilotů k získání licence Soukromý pilot letadel (PPL), kvalifikace Létání podle přístrojů (IR), licence Obchodní pilot letounů (CPL) nebo již licencovaní piloti, kteří si chtějí rozšířit kvalifikaci EFIS a postupy IR/PBN, absolvovat rozdílový výcvik systému Garmin G1000 či získat perfektní znalost ovládání autopilota Garmin GFC700 nebo se naučit nouzové postupy pro VFR pilota, který vlétne do podmínek IMC.

V letecké škole BLUE SKY AVIATION poskytujeme až 25 hodin z výcviku IR/SE a 5 hodin z výcviku PPL(A) na simulátoru EASA FNTP II nově teď s využitím Elite Evolution S812 FNPT II G1000. Díky této novince budou studenti po absolvování výcviku v BLUE SKY AVIATION  ovládat komplexní systém Garmin G1000 na té nejvyšší úrovni.

Volnou kapacitu EASA certifikovaného simulátor Elite Evolution FNPT II G1000 mohou využít také ostatní letecké školy, které budou chtít ve výcviku pilotů využít tuto nejmodernější výcvikovou platformu. Partnerské letecké školy mohou využít pro své výcviky nejen samotný simulátor Elite Evolution FNPT II G1000, ale i odbornou pomoc a potřebné zázemí pro své instruktory a studenty či mohou využít služeb instruktorů BLUE SKY AVIATION.

O ELITE Simulation Solutions AG

Švýcarská firma Elite je etablovaná na trhu již od roku 1987 a poskytuje své technologie pilotům, leteckým školám a vládním institucím po celém světě. Nabízí certifikovaná řešení integrovaných systémů včetně svého softwaru a hardwaru. Jejich produkty jsou mimořádně vysoké kvality a výborným poměrem cena/výkon. Nabízí například certifikované simulátory pro letoun Beech King Air 200, Cessna C172S a i vrtulníkové řady Airbus AS355 a AS350 či Robinson R22. Společnost ELITE také dále nabízí H24/7 servisní středisko pro technickou podporu svým klientům a úzkou návaznou spolupráci se svými klienty na modernizaci a aktualizaci zařízení.

Letecká škola BLUE SKY AVIATION

Letecká škola BLUE SKY AVIATION je mezinárodní letecká škola se zázemín na Letišti Kladno pouhých 15 minut z Prahy – Ruzyně. Zabýváme se výcvikem profesionálních pilotů od nuly až do kokpitu dopravního pilota a soukromých pilotů pro privátní lety. Vedle výcviku na letounech poskytuje výcvik také pro piloty vrtulníků. Naší hlavní prioritou je bezpečnost a kvalita služeb.

V naší nabídce služeb je široké spektrum výcvikových kurzů pro piloty letadel i vrtulníků. Od soukromého pilota (LAPL, PPL), přes obchodního pilota (CPL) a kvalifikaci létání podle přístrojů (EIR,IR), také kurz teorie dopravního pilota (ATPL),  výcvik letových instruktorů (FI), výuka ICAO angličtiny a mnoho dalšího. Pro výuku teorie poskytujeme našim studentům jedinečný a komplexní on-line výukový portál (e-learning), který umožňuje studentům řízené samostudium a kvalitnější teoretickou přpravu. Veškeré výcvikové kurzy jsou individuální tj. pouze učitel a student, výuka je tak plně přizpůsobena potřebám konkrétního pilota – studenta. Naším hlavním cílem je připravit bezpečné a zodpovědné piloty a kapitány letounů.

Co o nás říkají naši klienti

Sledujte nás