ZÁKLADY IFR POSTUPŮ PRO VFR PILOTY

LÉTÁTE JAKO PILOT IN COMMAND (PIC)

Kurz je určen pro piloty VFR (Visual Flight Rules). Jeho hlavním motivem je bezpečnost a bezpečné létání. V kurzu se dozvíte, jak by měl pilot správně postupovat při vstupu do IMC (Instrument Meteorological Conditions) během VFR letu – bezpečné navedení na nejbližší letiště s přístrojovým přiblížením a bezpečné přistání i za IMC podmínek.

Kurz probíhá na letadle Cessna 172SP vybaveném moderním avionikou Garmin 1000.

Část praktického výcviku je spojena s letem do zahraniční a je ji možné spojit s výletem nebo obchodní cestou.

Osnova kurzu

1. lekce

Briefing: 2 hodiny

  • Během briefingu se naučíte logiku vnímání letu podle přístrojů. Ukážeme si jaké máme na palubě dostupné navigační prostředky a ukážeme si jejich správné použití a kdy a v jakých situacích je můžeme využít.
  • Naučíme se správně sledovat a rozložit si pozornost na letové přístroje v případě ztráty vizuální reference se zemí. Vše si ukážeme v učebně na klasických přístrojích a na Garmin 1000 simulátoru. Projdeme si podrobně co nás v této úloze bude čekat při praktickém letu.

Praktická část – doba letu: 1 hod

  • Za letu si ukážeme jak letět podle umělého horizontu bez vizuální reference země, správné použití flight directoru (FD) a let s FD a bez něho v různých režimech letu.

2. lekce

Briefing: 2 hodiny

  • Naučíme se správně číst z map Jeppesen, využití publikace AIP na palubě a nastavení trati do palubní avioniky.
  • Dále se naučíme jak „naloadovat“ přesné i nepřesné přístrojové přiblížení v zařízení Garmin i tzv. raw data, tedy naladit přiblížení manuálně.
  • Vysvětlíme si základy správného zalétnutí přesných i nepřesných přístrojových přiblížení.
  • Jak správně vyhodnotit počasí a ukážeme si jak je možné pravidelně kontrolovat počasí za letu.

Praktická část – doba letu: 1 hod

  • Ukážeme si jak správně nastavit všechny palubní přístroje ještě před odletem.
  • Během letu se naučíme simulované přiblížení včetně nezdařených přiblížení.

3. lekce – let do zahraničí

Briefing: 1 – 2 hodiny

  • Zopakujeme co jsme se naučili v bodě 1 a 2.
  • Oprášíme anglickou frazeologii za VFR při letu do zahraničí.
  • Naučíme se správně podat letový plán a to více způsoby.
  • Uděláme si briefing včetně přístrojového přiblížení na cílovém letišti.
  • Probereme podrobně průběh letu.

Praktická část: let do zahraničí
Během letu do zahraničí vše shrneme do praxe. Doba letu dle vzdálenosti destinace.
Doporučujeme:

  • Drážďany – celkový čas 1:30 nebo
  • Salzburg – celkový čas 3:30
  • Můžeme však letět i jinam dle vaší volby.

Cena kurzu Basics IFR

Cena výcviku pro Basics IFR je stanovena v návaznosti na počet letových hodin, dobu pozemních příprav a z teoretické výuky v učebně. Dále je třeba počítat s dodatečnými výdaji za přistávací a jiné letištní poplatky.

Cena za pronájem letounu a služeb instruktora je dle aktuálního ceníku společnosti BLUE SKY AVIATION s.r.o.

Proč si vybrat BLUE SKY AVIATION?

MODERNÍ LETADLOVÝ PARK

CESSNA PILOT CENTRUM

SIMULÁTOR FNPT II

INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP

PROFESIONÁLNÍ VÝCVIK

ON-LINE VÝUKA TEORIE