header-basic-ifr

ZÁKLADY IFR POSTUPŮ PRO VFR PILOTY

Létáte jako PIC

Kurz je určen pro piloty VFR (Visual Flight Rules). Jeho hlavním motivem je bezpečnost a bezpečné létání. V kurzu se dozvíte, jak by měl pilot správně postupovat při vstupu do IMC (Instrument Meteorological Conditions) během VFR letu – bezpečné navedení na nejbližší letiště s přístrojovým přiblížením a bezpečné přistání i za IMC podmínek.

Kurz probíhá na letadle Cessna 172SP vybaveném moderním avionikou Garmin 1000.

Část praktického výcviku je spojena s letem do zahraniční a je ji možné spojit s výletem nebo obchodní cestou.

Časový harmonogram výcviku

Kurz obsahuje 3 lekce.
1. lekce
Briefing: 2 hodiny

  • Během briefingu se naučíte logiku vnímání letu podle přístrojů. Ukážeme si jaké máme na palubě dostupné navigační prostředky a ukážeme si jejich správné použití a kdy a v jakých situacích je můžeme využít.
  • Naučíme se správně sledovat a rozložit si pozornost na letové přístroje v případě ztráty vizuální reference se zemí. Vše si ukážeme v učebně na klasických přístrojích a na Garmin 1000 simulátoru. Projdeme si podrobně co nás v této úloze bude čekat při praktickém letu.

Praktická část – doba letu: 1 hod

  • Za letu si ukážeme jak letět podle umělého horizontu bez vizuální reference země, správné použití flight directoru (FD) a let s FD a bez něho v různých režimech letu.

2. lekce
Briefing: 2 hodiny

  • Naučíme se správně číst z map Jeppesen, využití publikace AIP na palubě a nastavení trati do palubní avioniky.
  • Dále se naučíme jak “naloadovat” přesné i nepřesné přístrojové přiblížení v zařízení Garmin i tzv. raw data, tedy naladit přiblížení manuálně.
  • Vysvětlíme si základy správného zalétnutí přesných i nepřesných přístrojových přiblížení.
  • Jak správně vyhodnotit počasí a ukážeme si jak je možné pravidelně kontrolovat počasí za letu.

Praktická část – doba letu: 1 hod

  • Ukážeme si jak správně nastavit všechny palubní přístroje ještě před odletem.
  • Během letu se naučíme simulované přiblížení včetně nezdařených přiblížení.

3. lekce – let do zahraničí
Briefing: 1 – 2 hodiny

  • Zopakujeme co jsme se naučili v bodě 1 a 2.
  • Oprášíme anglickou frazeologii za VFR při letu do zahraničí.
  • Naučíme se správně podat letový plán a to více způsoby.
  • Uděláme si briefing včetně přístrojového přiblížení na cílovém letišti.
  • Probereme podrobně průběh letu.

Praktická část: let do zahraničí
Během letu do zahraničí vše shrneme do praxe. Doba letu dle vzdálenosti destinace.
Doporučujeme:

  • Drážďany – celkový čas 1:30 nebo
  • Salzburg – celkový čas 3:30
  • Můžeme však letět i jinam dle vaší volby.

Cena kurzu Basics IFR

Cena výcviku pro Basics IFR je stanovena v návaznosti na počet letových hodin, dobu pozemních příprav a z teoretické výuky v učebně. Dále je třeba počítat s dodatečnými výdaji za přistávací a jiné letištní poplatky.

Cenu za kurz při zahraničním letu do Drážďan:

Výcvik Počet Cena za hod bez DPH Celkem bez DPH Celkem s DPH
Instruktor teorie 5 hod 700 Kč 3 500 Kč 4 240 Kč
Instruktor IFR 3,5 hod 900 Kč 3 150 Kč 3 810 Kč
Pronájem letadla C172SP 3,5 hod 4 400 Kč 15 400 Kč 18 640 Kč
Přistávací poplatky od 2 000 Kč 2 420 Kč
Celkem 24 050 Kč 29 110 Kč

Cena za pronájem výcvikového letounu a služeb instruktora je dle aktuálního ceníku společnosti BLUE SKY AVIATION s.r.o.

Proč si vybrat naši společnost?

  • Naše ceny jsou nejlepší v celé ČR
  • Pro stálé zákazníky sleva až 10% z ceny za letovou hodinu
  • Bezpečnost je naše hlavní priorita
  • Naše letadla jsou moderní, spolehlivá a v perfektním stavu
  • Naši piloti a instruktoři jsou zkušení, dostatečně kvalifikovaní a příjemní lidé
  • Vyjdeme vám vždy maximálně vstříc