Kurz Příprava na výběrové řízení je koncipován jako komplexní příprava na výběrové řízení do dopravní letecké společnosti. Obsahuje teoretickou i praktickou část a je zaměřen na zvládnutí procedur, orientaci v kokpitu A320, práci s leteckou dokumentací a osvojení si standardních očekávání na piloty během výběrového procesu. Kurz je určen pilotům s kvalifikací CPL/IR/ME nebo ATPL frozen, kteří se připravují na reálné výběrové řízení do konkrétní společnosti a chtějí si osvojit nejen odborné, ale i procesní a osobnostní dovednosti nutné pro úspěšné absolvování. Kurz vedou zkušení instruktoři – piloti s praxí v obchodní letecké dopravě a osobní zkušeností z mnoha výběrových řízení.
Kurz Příprava na výběrové řízení do letecké společnosti (Airline Assessment Preparation) je klíčovým mezníkem v přechodu mezi výcvikovou fází a profesionální praxí v obchodní letecké dopravě. Jeho cíle se proto neomezují pouze na znalostní a technickou přípravu, ale zasahují i do oblasti profesní reprezentace, orientace v provozním prostředí dopravce a schopnosti efektivně fungovat v kokpitu dopravního letadla podle očekávání letecké společnosti. Je určen pilotům, kteří nemají praktickou zkušenost s procedurálním a komunikačním prostředím dopravce. Kurz připraví pilota na formát výběrového řízení, rozvine jeho dovednosti, které nejsou předmětem standardního výcviku, a seznámí ho se specifickými požadavky a postupy konkrétní letecké společnosti. Absolvent kurzu získá zpětnou vazbu z pohledu hodnotitele a zvýší se jeho šance na úspěch při výběrovém řízení.
Teoretická část:
1. Konkurz je náročný a vysoce konkurenční proces – Úvod do reality výběrových řízení u leteckých společností, jejich struktury, náročnosti a důvodů, proč se bez kvalitní přípravy výrazně snižuje šance na úspěch.
2. Rozbor jednotlivých fází výběrového řízení – Popis procesu od rozhodnutí podat přihlášku až po závěrečnou simulátorovou zkoušku – včetně čekacích lhůt, klíčových rozhodovacích momentů a možných úskalí.
3. Cílené posílení klíčových teoretických znalostí – Přehled a výklad oblastí, které jsou u výběrového řízení testovány: IFR radiotelefonie, ATPL teorie, technické znalosti, obecná i letecká angličtina, mentální výpočty, povědomí o konkrétní společnosti a behaviorální složka výběrového řízení – osobní prezentace, vystupování, reakce na modelové situace.
4. Seznámení se strukturou simulátorového přezkumu – Rozbor jednotlivých úloh, používaných letišť, typických chyb a hodnoticích metod. Důraz na to, co je možné zvládnout přípravou.
5. Standardní operační postupy, CRM a role v kokpitu – Teorie práce ve dvoučlenné posádce (PF/PM), komunikace, použití SOP, správné použití volacích znaků a hodnocení podle CRM kompetencí.
6. Hodnoticí systém a kritéria zkoušejících – Přehled hodnoticích oblastí během simulátorového letu: znalosti, postupy, komunikace, týmová spolupráce, rozhodování, řízení zátěže, letová přesnost – a jak se na ně cíleně připravit.
7. Základní orientace v kokpitu A320 – Seznámení s hlavními částmi kabiny, přípravou kokpitu před letem, použitím základních ovladačů (FCU, sidestick, THR), a práce s Jeppesen dokumentací v reálném prostředí simulátoru.
Praktická část
1. Vstup do simulátoru a příprava kokpitu – Základní orientace v kokpitu A320, použití DOME LIGHT, nastavení sedačky a řízení, příprava panelů (RAD NAV, FCU).
2. Práce s ovladači a dokumentací – Ovládání hlavních prvků (sidestick, THR, speed trend), používání SOP, checklistů a Jeppesen dokumentace – orientace na letišti, čtení SID/STAR, frekvence a přehled fází letu.
3. Komunikace a CRM v kabině – Procvičení komunikace v roli PF a PM, zásady CRM, rozdělení pozornosti a spolupráce v posádce – včetně komunikace s ATC a cabin crew.
4. Nácvik klíčových letových úloh – Procvičení základních manévrů: NO FD take-off, radial intercept, holding, airwork, přiblížení (ILS, VOR DME, LLZ DME), go-around.
5. Kombinovaná úloha – Syntéza dovedností ve scénáři s postupným nácvikem SID, holding patternu, STAR a přiblížení ILS – důraz na plynulost, orientaci a udržení parametrů.
6. Zpětná vazba a debriefing – Strukturovaný rozbor výkonu, vyhodnocení silných a slabých stránek, doporučení k dalšímu tréninku a individuální plán zlepšení.
Přihlaste se k výcviku ještě dnes.
Prohlédněte si ubytování pro naše studenty.
Naše škola si díky Simulátoru Airbus A320 FNPT II MCC APS zajistila vedoucí postavení nejen v České republice, ale i ve střední Evropě. Simulátor Airbus A320 FNPT II MCCsplňuje požadavky EASA pro výcvik pilotů Airline Pilot Standard (APS).
Letadlový park BSA tvoří letouny CESSNA vybavené moderní avionikou používanou v dopravních letadlech. Všechny letouny jsou pečlivě a pravidelně servisované.
Blue Sky Aviation je certifikovanou společností mezinárodní sítě leteckých škol CESSNA PILOT CENTER provozovanou výrobcem letounů Cessna, americkou společností Textron Aviation.
Pilotní výcvik od 0 až po profesionálního pilota dopravního letounu dle evropských standardů EASA. Získané licence a kvalifikace jsou platná ve všech zemích Evropské unie.
Nemáte dostatek vlastních finančních prostředků na výcvik? Pomůžeme vám zajistit financování vašeho pilotního výcviku.
Vyjdeme maximálně vstříc vašim potřebám a požadavkům jak ve výcviku, tak při pronájmu letounů. Letové i teoretické kurzy jsou formou individuálních lekcí, pouze instruktor a student.
Materiály pro studium teorie a testové otázky pro přípravu na zkoušky jsou pro vás dostupné non stop on-line i off-line prostřednictvím našeho unikátního e-learningového portálu. Oxford Aviation Academy učebnice pro výuku teorie jsou zdarma.
Letadla pro vaše lety si rezervujete sami v našem on-line rezervačním systému.
Nabízíme vlastní ubytování pro studenty naší letecké školy přímo na našem letišti Kladno nebo vedle letiště Václava Havla v Praze – 20 min od nás.
WhatsApp us