CB-IR(A) – přístrojová kvalifikace založená na kvalifikovanosti (letoun)

Dle standardu EASA: PART-FCL

CB-IR(A) – přístrojová kvalifikace založená na kvalifikovanosti (letoun) je rovnocenou alternativou k přístrojové kvalifikaci – IR(A). Žadatelé o kvalifikaci IR(A) mohou v kurzu CB-IR(A) využít předchozí výcvik a zkušenosti při letech podle přístrojů s letovým instruktorem oprávněným pro výcvik IR nebo jejich lety jako velící pilot podle pravidel letu podle přístrojů získaných např. při IFR výcviku/letech v zemích mimo EASA.

Požadavky

Kariéra

Přístrojová kvalifikace CBIR(A) popřípadě IR(A) je nezbytným kvalifikačním požadavkem ve výcviku pilota dopravního letadla. Umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu. Kvalifikaci CBIR(A)/IR(A) mohou využít i soukromí piloti, pokud chtějí létat za meteorologických podmínek bez vizuální reference země.

Výhodou kurzu přístrojové kvalifikace založené na kvalifikovanosti CBIR(A) oproti kurzu přístrojové kvalifikace IR(A) je kratší doba výcviku a možnost využít předchozí výcvik nebo zkušenosti při letech podle přístrojů získaných například ve výcviku a letech v zemích mimo EASA. Zkušenosti z předchozího výcviku lze započítat až do výše 30 hod oproti celkové požadované době ve výcviku.

Porovnání kvalifikace CB-IR(A) a kvalifikace IR(A) srovnávací tabulka zde.

Popis kurzu

Letový výcvik:

Celkový počet hodin letového výcviku: 40 hod

  • z toho 15 hod v letadle
  • z toho 25 hod v simulátoru FNPT II


Výuka teorie:

Před zahájením výcvikového kurzu CBIR(A) musí studenti zahájit Kurz teorie IR(A) popřípadě CBIR(A) nebo Kurz teorie ATPL(A). Více o Kurzu teorie IR(A) v naší škole zde. Zájemcům o práci dopravního pilota doporučujeme absolvovat požadovanou teoretickou výuku v rámci kurzu Teorie dopravního pilota – ATPL(A).

Kurz teorie IR(A)/CBIR(A)/ATPL(A) musí být schválený Úřadem pro civilní letectví (ÚCL) a lze jej absolvovat v jakékoliv letecké škole, která tento kurz nabízí. Žadatel o letovou zkoušku IR(A) musí úspěšně složit zkoušky z teorie IR(A), CBIR(a) nebo ATPL(A) na ÚCL v jakémkoli členském státě EASA.

Cena kurzu

Cena, kterou budete muset zaplatit, aby jste se naučili létat a získali pilotní průkaz je člověk od člověka rozdílná a závisí na mnoha faktorech. Cena by neměla být tím hlavním faktorem, v rozhodování, kde si svoji pilotní licenci uděláte. Když přijde na pilotní výcvik, levné je zřídka kdy dobré.

Základní faktory ovlivňující cenu výcviku:

  • Vaše cíle v letectví
  • Typ letadla pro výcvik s ohledem na cíle
  • Kolik času se mohu věnovat výcviku

 

Vaše cíle v létání mají významný dopad na to, jak bude váš celkový letecký výcvik prováděn. Pokud chcete létat pouze rekreačně, výcvik v letadle s lehčí avionikou bude výrazně lacinější než v porovnáním s businessmanem, či budoucím profesionálním pilotem.

Cena pilotního výcviku pro jednotlivé pilotní licence je stanovena v návaznosti na počet letových hodin v osnově, dobu pozemních příprav a z teoretické výuky v učebně. Dále je třeba počítat s dodatečnými výdaji za přistávací a jiné letištní poplatky a s poplatky za zkoušky na úřadech a platby za získání nezbytných oprávnění pro výcvik.

V naší letecké škole k výcviku ZDARMA získáváte:

Proč si vybrat Blue Sky Aviation

Distanční kurzy teorie s online výukou a video konferencemi

Studijní materiály v ceně kurzu

Zahájení kurzů teorie 6x během roku

Možnost individuálně přizpůsobit studium

Letecká škola v blízkosti Prahy

Vysoká úspěšnost našich studentů u zkoušek

Naše škola si díky Simulátoru Airbus A320 FNPT II MCC APS zajistila vedoucí postavení nejen v České republice, ale i ve střední Evropě. Simulátor  Airbus A320 FNPT II MCCsplňuje požadavky EASA pro výcvik pilotů Airline Pilot Standard (APS).

Letadlový park BSA tvoří letouny CESSNA vybavené moderní avionikou používanou v dopravních letadlech. Všechny letouny jsou pečlivě a pravidelně servisované.

Blue Sky Aviation je certifikovanou společností mezinárodní sítě leteckých škol CESSNA PILOT CENTER provozovanou výrobcem letounů Cessna, americkou společností Textron Aviation.

Pilotní výcvik od 0 až po profesionálního pilota dopravního letounu dle evropských standardů EASA. Získané licence a kvalifikace jsou platná ve všech zemích Evropské unie.

Nemáte dostatek vlastních finančních prostředků na výcvik? Pomůžeme vám zajistit financování vašeho pilotního výcviku.

Vyjdeme maximálně vstříc vašim potřebám a požadavkům jak ve výcviku, tak při pronájmu letounů. Letové i teoretické kurzy jsou formou individuálních lekcí, pouze instruktor a student.

Materiály pro studium teorie a testové otázky pro přípravu na zkoušky jsou pro vás dostupné non stop on-line i off-line prostřednictvím našeho unikátního e-learningového portálu. Oxford Aviation Academy učebnice pro výuku teorie jsou zdarma. 

Letadla pro vaše lety si rezervujete sami v našem on-line rezervačním systému.

Nabízíme vlastní ubytování pro studenty naší letecké školy přímo na našem letišti Kladno nebo vedle letiště Václava Havla v Praze – 20 min od nás.