
PŘÍSTROJOVÁ KVALIFIKACE – IR(A)
Dle standardu EASA: PART-FCL
Kurz
Letový výcvik | 50 hodin (20 A/C + 30 SIM) (40 pro držitele CPL(A)) |
Pozemní příprava | 18 hodin |
Kurz teorie | 18 hod konzultace (nebo kurz teorie ATPL) |
|
|
Věk | min 18 let |
Licence | držitel PPL(A) nebo CPL(A) a kvalifikace NOC |
Nálet pilota | min 50 hodin jako PIC na navigačních letech |
Angličtina | ICAO EN min Level 4, IFR EN |
Zdravotní stav | Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1 nebo Class 2 s IR dodatkem |
|
|
Délka kurzu | 2 měsíce |
Kariéra
Přístrojová kvalifikace IR (A) umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu.
Tato kvalifikace je součástí výcviku pilota dopravního letadla. Umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu. Kvalifikaci IR mohou využít i soukromí piloti, pokud chtějí létat za meteorologických podmínek bez vizuální reference země.
Požadováno:
- Minimálně 18 let
- Pilotní licence soukromý pilot letadla – PPL(A)/CPL(A)
- Zdravotní způsobilost 1. třídy nebo 2. třídy s dodatkem pro přístrojové létání více: Osvědčení o zdravotní způsobilosti
- Minimálně 50 hodin jako velící pilot letounu
- Zkoušku z teoretických znalostí na UCL
- Zkoušku z letecké angličtiny ICAO 4
Letový výcvik:
Celkový počet hodin letového výcviku: 50 hod
- z toho simulátor FNPT II: 30 hod
- naše škola disponuje vlastním simulátorem FNPT II
Zápočet předchozích zkušeností: Držitelé licence obchodní pilot CPL(A) lze započítat do výše 10 přístrojových hodin. Držitelé kvalifikace EIR(A) do výše 15 přístrojových hodin.
Rozdíly v kvalifikacích Letání podle přístrojů IR/ CBIR / BIR Čti více >
Výuka teoretických znalostí:
Celkový počet hodin teoretické výuky: 150 hod
- z toho 18 hod konzultací s instruktorem. více: Kurz teorie IR
Zkoušku na ÚCL z předmětů: Právní předpisy v oblasti letectví, Obecné znalosti o letadle – přístroje, Provedení a sledování letu, Lidská výkonnost, Meteorologie, Radiová navigace, Pravidla pro let podle přístrojů (IFR) – komunikace.
Zájemcům o práci dopravního pilota doporučujeme absolvovat požadovanou teoretickou výuku v rámci kurzu Teorie dopravního pilota – ATPL(A) Theory course.
Délka výcviku:
- intenzivní výcvik: 2 měsíce
- výcvik při zaměstnání: 3-5 měsíců