PROFESIONÁLNÍ PILOT LETADLA

VÝCVIKOVÉ KURZY 0 – ATPL

SOUKROMÝ PILOT LETADEL – PPL(A): 45 hod

Letový výcvik 45 hodin (40 A/C + 5 SIM)
Pozemní příprava 7 hodin
Kurz teorie 15 hodin v učebně

Věk min 17 let
Vzdělání základní
Angličtina základní znalost
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti min Class 2

Délka kurzu 2 měsíce

Kariéra

Licence soukromý pilota letadla PPL(A) je základní licencí pro start kariéry profesionálního pilota. Přestože je licence základním krokem v profesionální letecké kariéře, opravňuje držitele licence létat pouze pro soukromé účely, tj. není možné létat za úplatu. Držitelé licence PPL, kteří získájí požadovanou letovou praxi a příslušnou teorii, se můžetou stát instruktorem v letecké škole pro výcvik soukromého pilota.

KVALIFIKACE NOC – NR: 5 hod

Letový výcvik 5 hodin A/C
Pozemní příprava 2 hodiny
Kurz teorie není požadován

Věk min 18 let
Licence PPL(A)
Angličtina základní znalost
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti min Class 2

Délka kurzu 2 noci

Kariéra

Kvalifikace noc je nezbytná kvalifikace pro profesionálního pilota. Je ji potřeba získat ještě před zahájením výcviku obchodní pilot letounů CPL(A) nebo kvalifikace IR pro získání práv pro lety podle přístrojů v noci.

PILOT DOPRAVNÍHO LETADLA ATPL(A) – KURZ TEORIE: 650 hod

Letový výcvik není součástí
Kurz teorie 68 hodin konzultace

Věk min 17 let
Licence PPL(A)
Angličtina pokročilá znalost
Vzdělání Matematika a fyzika na středoškolské úrovni

Délka kurzu 18 měsíců

Kariéra

Kurz teorie ATPL(A) je jeden z důležitých a nezbytných milníků ve vaší profesionální letecké kariéře. Pokud se chcete stát dopravním pilotem, musíte tento kurz úspěšně absolvovat v letecké škole a složit zkoušky z na Úřadě pro civilní letectví. V kurzu získáte kromě jiného také potřebné teoretické znalosti pro získání licence Obchodní pilot letounů (CPL) a kvalifikaci pro přístrojové létání (IR). Obě kvalifikace jsou nezbytné pro to, aby jste se mohli ucházet o místo prvního důstojníka u aerolinek. Poté co získáte předepsanou praxi jako pilot v letecké dopravě máte možnost ucházet se o licenci pilota dopravního letadla ATPL(A). Licence pilot dopravního letadla opravňuje držitele létat jako první důstojník či kapitán na dopravních letounech v obchodní letecké dopravě. Létat můžete soukromě či za úplatu a může vzít pasažéry na palubu. S touto licencí jste skutečný profesionální dopravní pilot.

PŘÍSTROJOVÁ KVALIFIKACE – IR(A): 50 hod

Letový výcvik 50 hodin (20 A/C + 30 SIM) (40 pro držitele CPL(A))
Pozemní příprava 20 hodin
Kurz teorie 18 hod konzultace (nebo kurz teorie ATPL)

Věk min 18 let
Licence držitel PPL(A) nebo CPL(A) a kvalifikace NOC
Nálet pilota min 50 hodin jako PIC na navigačních letech
Angličtina ICAO EN min Level 4, IFR EN certificate
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1 nebo Class 2 s IR dodatkem

Délka kurzu 2 měsíce

Kariéra

Tato kvalifikace je součástí výcviku pilota dopravního letadla. Umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu. Kvalifikaci IR však mohou využít i soukromí piloti, pokud chtějí létat za meteorologických podmínek bez vizuální reference země.

OBCHODNÍ PILOT LETADEL – CPL(A): 15 hod

Letový výcvik 15 hodin A/C pro držitele IR(A) jinak 25 hodin
Pozemní příprava 13 hodin
Kurz teorie 26 hod konzultace (nebo kurz ATPL teorie)

Věk min 18 let
Licence držitel PPL(A), kvalifikace NOC
Nálet pilota min 150 hodin z toho 100 hodin jako PIC
Angličtina ICAO EN min Level 4
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1

Délka kurzu 1 měsíc

Kariéra

Licence obchodní pilot letounů CPL(A) vás opravňuje létat jako profesionální pilot. Držitelé licence obchodního pilota s omezenými letovými zkušenostmi mohou pracovat jako piloti charterových letů či jako instruktoři, zatímco získávají letové zkušenosti. S touto licencí, příslušnými teoretickými znalostmi pro dopravního pilota a kvalifikací pro létání na vícemotorových letounech se můžete ucházet o místo pilota dopravního letadla v jakékoliv letecké společnosti.

VÍCEMOTOROVÉ PÍSTOVÉ LETOUNY – MEP(A) + MEP IR(A): 11 hod

Letový výcvik 11 hodin A/C (6 hod MEP + 5 hod ME IR)
Kurz teorie 3,5 hod v učebně

Věk min 17 let
Licence držitel PPL(A) nebo CPL(A) a IR(A) pro ME IR
Nálet pilota min 70 hodin jako PIC
Angličtina ICAO EN min Level 4
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1

Délka kurzu 2 týdny

Kariéra

Třídní kvalifikace MEP (Multi-Engine Piston) spolu s přístrojovou doložkou ME IR (Multi-Engine Instrument Rating) je nezbytným kvalifikačním předpokladem v kariéře pilota dopravního letadla. Třídní kvalifikace MEP opravňuje pilota létat na více-motorových pístových letounech.

LETOVÝ INSTRUKTOR – FI(A): 30 hod

Letový výcvik 30 hodin A/C
Pozemní příprava 6,5 hodin
Kurz teorie 50 hodin v učebně

Věk min 18 let
Licence držitel CPL(A) nebo PPL(A) s certifikátem teorie CPL
Nálet pilota min 200 hod z nichž 150 hodin jako PIC a 10 hodin letů podle přístrojů
Angličtina ICAO EN min Level 4
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1 nebo Class 2

Délka kurzu 2 měsíce

Kariéra

S kvalifikací letového instruktora FI můžete již po získání licence soukromý pilot letounů PPL(A) začít vaši kariéru v letectví. Jako letový instruktor získáte pro následující studiu profesionálního pilota požadovanou letovou praxi a zároveň si při studiu přivyděláte peníze.

LETADLA BSA

SIMULÁTOR FNPT II

KURZY A PŘEŠKOLENÍ

Kurzy a přeškolení

ZDOKONALOVACÍ LETY

Proč si vybrat BLUE SKY AVIATION?

MODERNÍ LETADLOVÝ PARK

CESSNA PILOT CENTRUM

SIMULÁTOR FNPT II

INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP

PROFESIONÁLNÍ VÝCVIK

ON-LINE VÝUKA TEORIE