PŘÍSTROJOVÁ KVALIFIKACE – IR(A)

Dle standardu EASA: PART-FCL

Přístrojová kvalifikace IR (A) umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu.

Kurz

Letový výcvik 50 hodin (20 A/C + 30 SIM) (40 pro držitele CPL(A))
Pozemní příprava 20 hodin
Kurz teorie 18 hod konzultace (nebo kurz teorie ATPL)

Věk min 18 let
Licence držitel PPL(A) nebo CPL(A) a kvalifikace NOC
Nálet pilota min 50 hodin jako PIC na navigačních letech
Angličtina ICAO EN min Level 4, IFR EN
Zdravotní stav Průkaz zdravotní způsobilosti Class 1 nebo Class 2 s IR dodatkem

Délka kurzu 2 měsíce

Kariéra

Tato kvalifikace je součástí výcviku pilota dopravního letadla. Umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu. Kvalifikaci IR mohou využít i soukromí piloti, pokud chtějí létat za meteorologických podmínek bez vizuální reference země.

Požadováno:

  • Minimálně 18 let
  • Pilotní licence soukromý pilot letadla – PPL(A)/CPL(A)
  • Zdravotní způsobilost 1. třídy nebo 2. třídy s dodatkem pro přístrojové létání více: Osvědčení o zdravotní způsobilosti
  • Minimálně 50 hodin jako velící pilot letounu
  • Zkoušku z teoretických znalostí na UCL
  • Zkoušku z letecké angličtiny ICAO 4

Letový výcvik:

Celkový počet hodin letového výcviku: 50 hod

Zápočet předchozích zkušeností: Držitelé licence obchodní pilot CPL(A) lze započítat do výše 10 přístrojových hodin. Držitelé kvalifikace EIR(A) do výše 15 přístrojových hodin.

Výuka teoretických znalostí:

Celkový počet hodin teoretické výuky: 150 hod

Zkoušku na ÚCL z předmětů: Právní předpisy v oblasti letectví, Obecné znalosti o letadle – přístroje, Provedení a sledování letu, Lidská výkonnost, Meteorologie, Radiová navigace, Pravidla pro let podle přístrojů (IFR) – komunikace.

Zájemcům o práci dopravního pilota doporučujeme absolvovat požadovanou teoretickou výuku v rámci kurzu Teorie dopravního pilota – ATPL(A) Theory course.

Délka výcviku:

  • intenzivní výcvik: 3 měsíce
  • výcvik při zaměstnání: 4-6 měsíců

LETADLA BSA

SIMULÁTOR FNPT II

KURZY PRO PILOTY

Kurzy a přeškolení

LETECKÉ DÁRKY

Proč si vybrat BLUE SKY AVIATION?

MODERNÍ LETADLOVÝ PARK

CESSNA PILOT CENTRUM

SIMULÁTOR FNPT II

INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP

PROFESIONÁLNÍ VÝCVIK

ON-LINE VÝUKA TEORIE