SIMULÁTOR ELITE EVOLUTION FNPT II G1000

NEJNOVĚJŠÍ CERTIFIKOVANÝ LETECKÝ SIMULÁTOR PRO VÝCVIK PILOTŮ V ČESKÉ REPUBLICE

FNPT II simulátor

Typ letadla ELITE EVOLUTION FNPT II G1000
Rok výroby 2018

Technická specifikace

Certifikován EASA dle PART FSTD pro výcvik v leteckých školách
Plně funkční výbava letadla Cessna 172 SP
Reálná avionika Glasscockpit Garmin 1000
Plná výbava IFR pro výcvik kvalifikace IR /SE
SBAS modul pro postupy PBN a přiblížení postupem LPV
Integrovaná podpora DCL (Dynamic Control Loading)
Parabolické projekční plátno o výhledu 270 stupňů
Topograficky reálné prostředí a vizualizace 3D
Reálná databáze Jeppesen

Výbava

Garmin 1000, integrovaný autopilot GFC700, zásuvka na 12V, ADF, NDB, DCL, SBAS, Audiopanel Garmin, Elektrický i manuální trim, instruktorské stanoviště

Popis:

Elite Evolution S812 FNPT II G1000:

  • je univerzální EASA certifikovaný profesionální letový simulátor od prestižní švýcarské firmy ELITE. Tento simulátor je jediný a první simulátor tohoto typu v ČR.
  • je ideální  pro letecké školy, které mohou část výcviků létat na tomto zařízení  místo létání na reálném letounu a tím nejen spořit náklady klietnů, ale i cvičit mimořádné a nouzové situace v bezpečí.
  • je vhodný pro výcvik pilotů kvalifikace IR /SE na technologii Glasscockpit včetně reálné avioniky Garmin G1000 s SBAS modulem plně certifikovaného EASA, který umožňuje absolvovat výcvik dle nejnovějších postupů PBN a přiblížení postupem LPV. Avionika Garmin G1000 je doplněna integrovaným digitálním autopilotem GFC700 a zásuvkou 12V pro dobíjení iPadu.
  • je replika letounu Cessna 172S. Po výcviku na simulátoru pokračuje pilot výcvikem v identickém letounu Cessna 172 a díky tomu se cítí v letadle komfortněji a pokračuje rychleji ve výcviku.

V letecké škole BLUE SKY AVIATION poskytujeme až 30 hodin z výcviku v modulovém kurzu Létání podle přístrojů IR/SE a 5 hodin z výcviku Soukromý pilot letadla PPL(A) na simulátoru  Elite Evolution S812 FNPT II G1000.

Seznamte se s Elite Evolution FNPT II G1000

Simulátor obsahuje kabinu letounu, která reprezentuje letoun Cessna C172S,  parabolické projekční plátno o výhledu 270 stupňů, které dodává věrný vjem při podmínkách letu v IMC. Dále obsahuje instruktorské stanoviště, kde instruktor může komplexně ovládat podmínky simulace pro studenta včetně počasí, letových procedur i abnormálních a nouzových postupů.

V simulátoru je zabudovaný fyzický modul avioniky Garmin G1000, který nabízí všechny možnosti jako v reálném letadle. Lze tedy trénovat jak klasickou IFR navigaci dle HSI, RMI a ADF/NDB tak i využít moderní technologii spojenou s GPS SBAS navigací dle Flight Directoru a využití autopilota.

Elektrický systém simulátoru je věrnou kopií reálného letadla, včetně veškerých záložních systémů. Obsahuje Avionics Bus 1 a Bus 2, Standby Battery, eletrický a manuální trim. Pro simulaci závad lze využít PFD (Primary flight display) a MFD (Multifunction display) a lze přejít do módu Reversionary backup. Tyto funkce lze využít při simulování velké škály poruch elektrické sítě, navigačních systémů, či pohonné jednotky a tím tak budoucího pilota připravit na krizové situace na zemi již v průběhu výcviku, neboť některé závady a jejich kombinace se v letadle simulovat nedají. I drobné detaily jako okruhové jističe jsou plně funkční a ovlivňují funkci celého simulátoru jako v reálném letadle. Samozřejmostí je pravidelně aktualizovaná navigační databáze.

Od nastartování až po vypnutí, Elite Evolution FNPT II G1000 představuje naprosto věrnou repliku a simulaci letounu Cessna C172S s avionikou Garmin G1000. Správná ergonomie a identické rozmístění všech spínačů jako v reálném letadle dělají tento simulátor zcela nejpokročilejší zařízení ve své třídě.

Simulátor nabízí mimořádně široké portfolio nastavení od počasí – oblačnost, srážky, dohlednost, námrazové podmínky, turbulence a vítr, přes všechny navigační postupy klasické IFR navigace, které zcela odpovídají reálným geografickým polohám. Přes již zmiňované instruktorské stanoviště, může instruktor všechny tyto parametry ovládat a tím pilotovi za letu simulovat různé mimořádné situace, které není možné či vhodné simulovat v letadle. Mezi toto patří simulace obroské škály abnormálních, nouzových situací a simulací závad. Řízení simulátoru přes rozhraní beranů poskytuje zpětnou vazbu včetně sil v řízení závislých na dynamickém tlaku na letounu. Plátno o úhlu pohledu 270 stupnu umožňuje dokonalou imersi opravdového letu a tedy například při vlétnutí do IMC podmínek opravdu zažijete pocit velmi podobný jako při opravdovém letu.

Simulátor obsahuje i digitální integrovaný autopilot Garmin GFC700, který je nedílnou součástí avioniky a který se pilot v rámci výcviku naučí ovládat. Celoevropská databáze letišt obsahuje topografické a elevační rozhraní a některé letiště se mohou těšit věrnému 3D modelu.

Proč je dobré absolvovat výcvik IR na technologii EFIS?

Létání postupů IFR v kokpitu vybavených budíky a ručičkami má své určité kouzlo a dnes již i lehce nostalgii, ale přesto jakýkoliv pilot ucházející se o licenci IR ať již za účely privátní dopravy či míří k aerolinkám do obchodní letecké dopravy, by měl mít výcvik dle nejmodernějších standardů a přístupů k technologiím. Dnes již některé aerolinky vyžadují či preferují tzv. EFIS time z výcviku, tedy část výcviku absolvovanou na technologii glasscockpit z důvodu, že dnes již všechny dopravní letadla jsou vybavena EFIS technologii a tedy pro studenta je na následném typovém výcviku mnohem jednoduší se s technologií naučit. Následně student přechází na pokročilejší technologii EFIS v dopravním letounu ve kterém se již zcela přirozeně orientuje, protože je na ní zvyklý od začátku výcviku včetně letových procedůr IFR.

Využití simulátoru pro veřejnost

Elite Evolution S812 FNPT II G1000 lze využít pro výcvik pilotů k získání licence Soukromý pilot letadel (PPL), kvalifikace Létání podle přístrojů (IR), licence Obchodní pilot letounů (CPL) nebo již licencovaní piloti, kteří si chtějí rozšířit kvalifikaci EFIS a postupy IR/PBN, absolvovat rozdílový výcvik systému Garmin G1000 či získat perfektní znalost ovládání autopilota Garmin GFC700 nebo se naučit nouzové postupy pro VFR pilota, který vlétne do podmínek IMC.

Cena pronájmu simulátoru

1 hodina letu

1 500 Kč

Cena je bez DPH za hodinu letu.
Cena jsou za pronájem simulátoru bez instruktora.

Podmínky pronájmu FNPT II simulátoru:

Partnerské letecké školy mohou využít Elite Evolution FNPT II G1000 pro své výcviky na základě smlouvy uzavřené s BLUE SKY AVIATION.
Poskytujeme službu instruktora pro výcvik IR a PPL na tomto simulátoru.
Poskytujeme odbornou pomoc a potřebné zázemí pro instruktory a studenty partnerských leteckých škol.

Výcvikové kurzy
PILOT LETADLA

Reportáž o simulátoru ČT1