fbpx

SIMULÁTOR
CESSNA 172S FNPT II G1000

Jediný certifikovaný letecký simulátor tohoto typu pro výcvik pilotů v České republice

Typ letadla

CESSNA172S FNPT II G1000

Rok výroby

2018

Cena pronájmu

V naší letecké škole poskytujeme pilotní výcvik na simulátoru Cessna 172SP FNPT II G1000:

  • až 30 hodin z výcviku v kurzu Létání podle přístrojů IR/SE Instrument Rating – single engine a
  • až 5 hodin výcviku v kurzu Soukromý pilot PPL(A).

Šetříte až 72% nákladů oproti výcviku v letadle Cessna 172SP!

O simulátoru Cessna 172S FNPT II G1000

Pronájem simulátoru - podmínky

Partnerské letecké školy mohou využít Simulátor Cessna 172SP FNPT II G1000 pro své výcviky na základě smlouvy uzavřené s BLUE SKY AVIATION tzv. “dry lease”.
Partnerským školám poskytujeme:

  • Zaškolení personálu partnerských leteckých škol.
  • Službu instruktora pro všechny druhy výcviků na tomto simulátoru.
  • Odbornou pomoc a potřebné zázemí pro instruktory a studenty partnerských leteckých škol.
  • Službu help link odborného personálu údržby 24/7

Využití simulátoru pro veřejnost

Simulátor Cessna 172S FNPT II G1000 lze využít pro výcvik pilotů k získání licence Soukromý pilot letadel (PPL), kvalifikace Létání podle přístrojů (IR), licence Obchodní pilot letounů (CPL) nebo již licencovaní piloti, kteří si chtějí rozšířit kvalifikaci EFIS a postupy IR/PBN, absolvovat rozdílový výcvik systému Garmin G1000 či získat perfektní znalost ovládání autopilota Garmin GFC700 nebo se naučit nouzové postupy pro VFR pilota, který vlétne do podmínek IMC.

Technická specifikace

Seznamte se s Elite Evolution Cessna 172S FNPT II G1000

Simulátor obsahuje kabinu letounu, která reprezentuje letoun Cessna C172S,  parabolické projekční plátno o výhledu 270 stupňů, které dodává věrný vjem při podmínkách letu v IMC. Dále obsahuje instruktorské stanoviště, kde instruktor může komplexně ovládat podmínky simulace pro studenta včetně počasí, letových procedur i abnormálních a nouzových postupů.

V simulátoru je zabudovaný fyzický modul avioniky Garmin G1000, který nabízí všechny možnosti jako v reálném letadle. Lze tedy trénovat jak klasickou IFR navigaci dle HSI, RMI a ADF/NDB tak i využít moderní technologii spojenou s GPS SBAS navigací dle Flight Directoru a využití autopilota.

Elektrický systém simulátoru je věrnou kopií reálného letadla, včetně veškerých záložních systémů. Obsahuje Avionics Bus 1 a Bus 2, Standby Battery, eletrický a manuální trim. Pro simulaci závad lze využít PFD (Primary flight display) a MFD (Multifunction display) a lze přejít do módu Reversionary backup. Tyto funkce lze využít při simulování velké škály poruch elektrické sítě, navigačních systémů, či pohonné jednotky a tím tak budoucího pilota připravit na krizové situace na zemi již v průběhu výcviku, neboť některé závady a jejich kombinace se v letadle simulovat nedají. I drobné detaily jako okruhové jističe jsou plně funkční a ovlivňují funkci celého simulátoru jako v reálném letadle. Samozřejmostí je pravidelně aktualizovaná navigační databáze.

Od nastartování až po vypnutí, Elite Evolution FNPT II G1000 představuje naprosto věrnou repliku a simulaci letounu Cessna C172S s avionikou Garmin G1000. Správná ergonomie a identické rozmístění všech spínačů jako v reálném letadle dělají tento simulátor zcela nejpokročilejší zařízení ve své třídě.

Simulátor nabízí mimořádně široké portfolio nastavení od počasí – oblačnost, srážky, dohlednost, námrazové podmínky, turbulence a vítr, přes všechny navigační postupy klasické IFR navigace, které zcela odpovídají reálným geografickým polohám. Přes již zmiňované instruktorské stanoviště, může instruktor všechny tyto parametry ovládat a tím pilotovi za letu simulovat různé mimořádné situace, které není možné či vhodné simulovat v letadle. Mezi toto patří simulace obroské škály abnormálních, nouzových situací a simulací závad. Řízení simulátoru přes rozhraní beranů poskytuje zpětnou vazbu včetně sil v řízení závislých na dynamickém tlaku na letounu. Plátno o úhlu pohledu 270 stupnu umožňuje dokonalou imersi opravdového letu a tedy například při vlétnutí do IMC podmínek opravdu zažijete pocit velmi podobný jako při opravdovém letu.

Simulátor obsahuje i digitální integrovaný autopilot Garmin GFC700, který je nedílnou součástí avioniky a který se pilot v rámci výcviku naučí ovládat. Celoevropská databáze letišt obsahuje topografické a elevační rozhraní a některé letiště se mohou těšit věrnému 3D modelu.

Proč je dobré absolvovat výcvik IR na technologii EFIS?

Létání postupů IFR v kokpitu vybavených budíky a ručičkami má své určité kouzlo a dnes již i lehce nostalgii, avšak jakýkoliv pilot ucházející se o licenci IR, ať již za účely privátní dopravy či míří k aerolinkám do obchodní letecké dopravy, by měl mít výcvik dle nejmodernějších standardů a přístupů k technologiím. V současné době aerolinky vyžadují či preferují tzv. EFIS time ve výcviku pilota, tj. část výcviku absolvovanou na technologii EFIS (Elektronický letový informační systém), protože všechna dopravní letadla jsou EFIS technologií vybavena. Student daleko snáze přechází na pokročilé technologii EFIS v dopravním letounu, ve kterém se již zcela přirozeně orientuje, protože je na ní zvyklý od začátku výcviku včetně letových procedůr IFR.

Chtěli byste si pronajmout simulátor jiného typu letadla? Momentálně nabízíme také
AIRBUS A320 FNPT II MCC.