Rozdíly v kvalifikacích letání podle přístrojů – IR/CBIR/BIR

Sdílet příspěvek

Rozdíly v kvalifikacích letání podle přístrojů
IR/CBIR/BIR

Přístrojová kvalifikace neboli také Instrument Rating IR (A) umožňuje pilotovi provádět lety za takových meteorologických podmínek, kdy je viditelnost natolik snížená, že je nutné pro řízení letounu použít přístroje a to v jakékoli fázi letu.

Standardy EASA v současné době rozlišují 3 základní typy výcvikových kurzů pro získání oprávnění pro piloty pro létání podle přístrojů na jednopilotních letounech (SE).

Tyto kurzy se od sebe liší nejen délkou a způsobem výcviku, ale i rozsahem oprávnění, které pilot získá. Připravili jsme pro vás srovnávací tabulku s rozdíli mezi jednotlivými kurzy létání podle přístrojů, která vám umožní se v jednotlivých kurzech snáze orientovat a vybrat si kurz, který je pro vás nejvhodnější.

Srovnávací tabulka typů výcviků Létání podle přístrojů

Name Instrument rating
IR(A)
Competency based instrument rating
CBIR(A)
Basic instrument rating
BIR(A)
Requirements 50 hours PIC on aircraftATPL, CPL or IR theory 50 hours PIC on aircraftATPL, CPL or IR theory ATPL, CPL, IR, Basic IR theory
Duration Minimum 50 hours Minimum 40 hours Minimum 0 hours, recommended 35 hours
Credits from previous experience 10 hours from CPL 10 hours from CPL
Up to 30 hours from IFR PIC experience

Up to 30 hours from IR training with an instructor outside the ATO

Up to 100% hours
Limitations CAT I CAT I For departure visibility 1500 m and cloud ceiling 600 ft
For arrival visibility 1500 m and cloud ceiling 600 ft or DH/MDH + 200 ftDH/MDH increased by 200 ft
Use Commercial pilot Commercial pilot Private pilot
Summary The traditional instrument rating as we know it The new equivalent of the traditional instrument rating. Shorter flight training and more crediting options. No limitations against conventional IR. Simplified instrument rating replacing the EIR. Aimed at private pilots who intend to fly under instrument condition. Simplified theory and shortened flight training.
Zdroj: EASA STANDARD: PART FCL and BLUE SKY AVIATION